Retningslinjene viser hvordan merkevaren NORTH kan brukes på en helhetlig måte for å synliggjøre samspillet i nordnorsk filmindustri. Ett felles og samlende grafisk uttrykk på arrangementer og events kan underlette kostnader og gjøre det lettere å få fram et spisset budskap.
All markedsføring med NORTH må avklares og skje innen gjeldene rammeverk.
Et strengt visuelt hierarki mellom konsept, arrangement og avsender bidrar til å gjøre merkevaren North bedre forstått. Subtitler som f.eks «AT CPH:DOX» i kombinasjon med logorekke/deltakere setter begrepet i tydeligere kontekst.
Et fleksibelt system med mange muligheter
Våre skrifttyper er vitale byggesteiner for den visuelle profilen. For å skape en enhetlig og sterk identitet med handlingsrom og fleksibiliet er det viktig at disse elementene brukes på riktig måte.
Last ned AbrilLast ned GraphikFonter må kjøpes og lisensieres
Enkle prinsipper og virkemidler sikrer stor kreativ frihet når det kommer til uttrykksform, materialitet og stil. Profilelementene er utformet med tanke på å være tilpassingsdyktige til et bredt spekter av kreative uttak. Se eksemplene under for inspirasjon og mulighetsrom.